Google AdWords

Google er i dag den mest udbredte søgemaskine på verdensplan og millioner af mennesker bruger en hver dag verden over.

AdWords-annoncering fungerer som en auktion. Når du køber AdWords til din hjemmeside fastsættes prisen efter hvor populært det enkelte ord er på Google. Du er ikke begrænset af fysisk tilstedeværelse, og ønsker du at blive vist på f.eks. det svenske, amerikanske eller et helt tredje marked, kan dette gøres direkte fra Danmark.

Til søgeordene laves matchende annoncer, som præsenteres øverst og til højre i en søgning på Google

Placeringen på Googles søgning afhænger af, hvad du vil give, når brugere / potentielle kunder trykker på din annonce.

 

Med Google AdWords tilbydes du at målrette din virksomheds markedsføring mod brugere, som er optaget af dine produkter eller serviceydelser. En skræddersyet AdWords-kampagne indeholder effektive annoncer, som er baseret på søgeord, der er relateret til din virksomheds produkter eller ydelser.

Uanset om du sælger dine produkter eller ydelser online eller off-line, kan du vække potentielle kunders interesse via din hjemmeside. Der er også mulighed for at søge medarbejdere, franchisetagere, samarbejdspartnere, investorer. Mulighederne er mange.

Ud over at kunne selektere dine kundesegmenter på søgeord, er der ligeledes mulighed for at selektere på geografi, demografi og tidsrum. Det betyder, at du kan optimere dit daglige budget til Google, således der kun vises annoncer, hvor du ved, der kommer et salg eller f.eks. en tilmelding til et nyhedsbrev ved visninger af AdWords annoncer.

 

Et eksempel

Vi har en fysisk butik i Odense og en webshop, hvor vi sælger børnetøj. Man har mulighed for at definere sin kundegruppe på nettet. Man kan eksemplevis lave en kampagne til kvinder mellem 20 og 40 år, som anvender Googles tjenester i Odense og som sidder ved deres computer mellem 16.00 og 18.00 og igen mellem 20.00 og 23.30.

Dette setup giver mulighed for både at sælge til en specifik kundegruppe og gøre opmærksom på, at man har en fysisk butik i Odense. Endvidere sorterer vi brugere fra, som statistisk set ikke vil købe i lige så høj grad som vores kundegruppe.

Vil du vide mere om mulighederne med Google AdWords så kontakt os.